Tuesday, March 17, 2009

Ironbutt Rally Estonia 2009 reeglid

1. Kehtivad Iron Butt Associationi kehtestatud Saddlesore 1000 sõidu reeglid www.ironbutt.com, millele lisaks kehtivad võistlusarvestuse pidamiseks täiendavad reeglid. Võistkonna, kelle distantsi läbimise aeg ei mahu 24h sisse, tulemus tühistatakse.
2. Võistlus toimib mootorratastel. Sõiduk peab vastama võistluse toimumise ajal kehtivatele LE L-kategooria mootorsõiduki nõuetele.
3. Võistlejad on kohustatud kogu võistluse jooksul täitma Liikluseeskirja nõudeid, võimalike avariide ja rikkumiste korral kannab täielikku vastutust võistlusratta juht.
4. Võistluse käigus on võistlusratta hooldamine, remont ja tankimine lubatud kogu võistlustrassil.
5. Võistkonna suurus on minimaalselt kaks sõitjat. Tulemuse arvesseminekuks peavad võistluse lõpetama vähemalt 50% võistkonna liikmetest.
6. Võistkonna marsruudi valik on vaba. Korraldaja avaldab stardi- ja finišikoha ning lisakatsete toimumise asukohad ja ajad hiljemalt üks kuu enne võistluse starti.
7. Marsruudi läbimine tõestatakse stardis, finišis ja kõikides teekonna kontrollpunktides (KP) tanklatšekkidega. Stardi, KP-de ja finiši vaheliste kauguste summa peab olema vähemalt 1000 miili (1609km).
8. Iga võistkond esitab oma marsruudi korraldajale hiljemalt 25.aprill kell 11.00. Marsruudi hilisemal esitamisel on korraldajal õigus võistkonda starti mitte lubada.
9. Võisteldakse erinevate lisakatsete läbimises.
10. Kõikidel lisakatsetel osalemine on vabatahtlik.
11. Iga lisakatse koosneb ühest võistlusest.
12. Lisakatse peavad läbima kõik võistkonna liikmed, kes pole antud hetkeks katkestanud. Võistkonna tulemus arvutatakse võistkonnaliikmete tulemuste aritmeetilise keskmisena.
13. Lisakatsetel saavutatud tulemuste põhjal antakse võistkondadele boonuspunkte.
14. Jõudes lisakatsele hiljem etteantud kontrollajast, saab võistkond iga eksitud minuti kohta karistuspunkte vastavalt punktisüsteemile.
15. Hilinedes lisakatse starti rohkem kui 30 minutit, loetakse võistkond lisakatsele mitteilmunuks.
16. Boonuspunktid ja karistuspunktid summeeritakse. Kui võistkonna punktisumma tuleb negatiivne, kantakse võistkonna lisakatse tulemusena kirja null punkti.
17. Lisakatsete tulemused summeeritakse.
18. Võidab võistkond, kes on kogunud suurima punktisumma.
19. Kui kahel või enamal võistkonnal on kogutud lisakatsetel võrdne punktisumma, arvestatakse paremuse selgitamisel distantsi läbimise täpsust – stardi, finiši ja iga kontrollpunkti (KP) tegeliku läbimise aja erinevust võistkonna poolt etteantust.
20. Võistlusel peetakse ajaarvestust täpsusega 1 minut.
21. Kõikide võistluse käigus tekkida võivate ja käesolevas juhendis käsitlemata jäänud küsimuste osas teeb otsuse võistluse žürii, lähtudes kainest mõistusest. Žürii otsus on lõplik ja edasikaebamisele ei kuulu.


Punktiarvestus

1. Võistkondade tulemuste alusel koostatakse iga lisakatse läbimise pingerida ja antakse võistkondadele boonuspunkte järgmiselt:
koht punkte
I 100
II 80
III 65
IV 55
V 47
VI 40
VII 34
VIII 29
IX 25
X 22
XI 20
XII 19
XIII 18
jne

2. Iga lisakatse starti etteantust kontrollajast hiljem saabumisel antakse võistkonnale karistuspunkte iga eksitud minuti eest.
1 min = -2 karistuspunkti.

3. Eksides lisakatse reeglite vastu, karistatakse võistkonda iga eksimuse eest 10-sekundilise ajatrahviga. Tahtlikul reeglite eiramisel on žüriil õigus võistkonna lisakatse tulemus tühistada.

4. Iga KP läbimisel kontrollajast erineva ajaga antakse võistkonnale trahviminuteid eksitud minutite alusel. 1 min = -1 trahviminut. KP-de läbimise trahviminuteid arvestatakse vaid võistkondade paremusjärjestuse selgitamiseks, kui lisakatsete tulemuste alusel ei ole võimalik paremusjärjestust selgitada.

No comments: